Ny merkevarevarestrategi for nasjonalparkene

 

 

Klima- og miljøministeren lanserte den 13. april en ny merkevare- og kommunikasjonsstrategi for Norges nasjonalparker.

Den nye strategien vil bidra til at vi får flere besøkende til våre vakreste naturområder samtidig som vi tar vare på naturen, sier Tine Sundtoft i pressemeldingen fra Klima- og miljødepartementet.

Miljødirektoratet har i samarbeid med Snøhetta Design utviklet en ny, felles profilmanual for alle typer verneområder, besøkssentra, nasjonalparklandsbyer og -kommuner. Manualen er ikke ferdigstilt, men utvides fortløpende ettersom malene blir ferdige.

Den visuelle identiteten bygger på konseptet portal, som et uttrykk for at de besøkende ønskes velkommen til verneområdene. Eksisterende logoer for nasjonalparkene skal fases ut etterhvert.

 

 

(Publisert:16.04.2015 Sist endret:04.05.2018)